Цифрова трансформація у сфері охорони здоров’я в останні роки відбувається швидкими темпами. Новітні цифрові технології охорони здоров’я можуть запропонувати більшу зручність, ефективність і точність у всьому ланцюжку сфери. Цифрова трансформація уможливлює постійне вдосконалення медичної допомоги, а також дозволяє зменшити витрати завдяки технологіям, які впроваджуються як частина загальної стратегії трансформації. Телемедицина, хмарні сховища даних і технології обробки інформації, штучний інтелект, великі дані – це неповний перелік цифрових технологій, де демонструються хороші результати якісного покращення медичної практики внаслідок застосування цифровізації. Розвиток матеріалознавства і розробка нових сенсорів та мікромеханічних модулів дозволяють створювати нові медичні системи, а застосування технологій штучного інтелекту (ШІ) та інтернету речей (IоT) забезпечують створення розгалужених сенсорних мереж на основі інтелектуальних сенсорів і на програмному рівні дозволяють адаптувати алгоритми і програми до індивідуальних потреб пацієнтів.

Закон України «Про освіту» визнає інформаційно-комунікаційну компетентність як одну з ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності. Цифрова компетентність є ключовою компетентністю в умовах цифрової трансформації охорони здоров’я. Цифрова компетентність охоплює впевнене, критичне та відповідальне використання цифрових технологій безпосередньо у професійній діяльності, а також для безперервного професійного розвитку (БПР). Цифрова компетентність працівника охорони здоров’я охоплює такі поняття як загальна цифрова грамотність, інформаційна грамотність, управління цифровими медичними даними та передача медичної інформації, цифрова комунікація та співпраця, оптимізація та управління обігу ліків та лікарських призначень, замовлення діагностичних досліджень, їх отримання та інтерпретація, підтримка прийняття клінічних рішень, використання цифрових інструментів у медичній (лікарській) практиці, кібергігієна та кібербезпека (включаючи захист персональних даних пацієнтів), а також розв’язання проблем і навчання впродовж життя у цифровому середовищі.

Короткий зміст дисципліни. Курс «Цифрова медицина та інноваційні технології в охороні здоров’я» створено у рамках грантового проекту HIVE «Інновації ЗВО для підтримки розвитку підприємництва» (HEI Innovation for Knowledge Intensive Entrepreneurship) за ініціативи Європейського Інституту Інновацій та Технологій для ЗВО (EIT HEI)

Метою навчальної дисципліни є формування у майбутніх працівників охорони здоров’я цифрової компетентності та системи знань з цифрової медицини, використання інноваційних інструментів та технології, сучасної дослідницької та інноваційної діяльності та підприємництва в галузі охорони здоров’я, а також навичок використання та впровадження інноваційних технологій та підготовки проектів. Цей міждисциплінарний курс спрямований на формування у студентів навичок та компетенцій, необхідних для успішної кар’єри у будь-якій сфері – критичне та інноваційне мислення, креативність, ініціативність, продуктивність, гнучкість, вирішення проблем, лідерство, співпраця, інформаційна та технологічна грамотність, інноваційне та творче впровадження цифрових технологій відповідно до посадових обов’язків, комунікативні та соціальні навички.