Навчальна дисципліна «Сучасні практики: віртуальний пацієнт у підготовці до ОСКІ» є вибірковою навчальною дисципліною освітньо-професійної програми професійної підготовки та вивчається студентами впродовж 6-го року навчання. Практичні заняття передбачають роботу з «віртуальними пацієнтами» із застосуванням методики проблемно-орієнтованого навчання, а також симуляційні сценарії на моделях стандартизованих пацієнтів на базі Центру симуляційної медицини та інноваційних технологій. Європейський та світовий досвід свідчить, що проблемно-орієнтоване навчання є найбільш сприйнятливим та ефективним методом імплементації освітніх програм та навчальних планів у вищих медичних закладах і є домінуючою педагогічною стратегію в галузі вищої освіти. Проблемно-орієнтоване навчання дозволяє студентам-медикам вивчати не лише основні дисципліни, а інтегрує отримані теоретичні  знання з набуттям практичних навичок.

Основа даного методу навчання – проблемна ситуація, яка спонукає здобувачів освіти оволодівати новими, раніше невідомими способами поведінки і мислення, адаптує майбутніх фахівців до реальних умов праці, зокрема, командної роботи, що посилює співпрацю з колегами та стимулює до самостійного навчання. Модель проблемно-орієнтованого навчання спрямовує студентів на безперервний професійний розвиток за рахунок реалістичного підходу до накопичення знань.