Наукоово-технічний прогрес зумовлює появу небезпек, проявом яких є значні витрати у вигляді людських жертв, збитків від аварій, катастроф, стихійних лих тощо. Людина, її життя та здоров’я є найбільшою цінністю суспільства. Проте з кожним роком збільшується кількість небезпечних та шкідливих факторів, які впливають на організм людини, погіршують стан її здоров’я, зменшують тривалість життя.Тому визначення шляхів взаємодії людини з зовнішнім середовищем і те, як саме всі зміни зовнішнього середовища позначаються на стані організму людини, відображаються в її свідомості є актуальним на сьогоднішній день. Цілком очевидно, що абсолютну безпеку створити не можливо, але мінімізувати ймовірність виникнення небезпеки – завдання посильне проте потребує від людей переосмислення й переоцінювання накопиченого досвіду й знань людства. Для досягнення цієї мети створюють нові галузі знань, які поєднують у собі найрізноманітніший сучасний і минулий досвід людства. Одним з прикладів такого складного поєднання знань є навчальна дисципліна «Безпека життєдіяльності», яка базується на системному підході до аналізу та вирішення питань безпеки людини. Її зміст спрямовано на поглиблене всебічне вивчення та класифікацію небезпек, які можуть впливати на людину, джерел їх виникнення, а також засобів і заходів, спрямованих на їх попередження й ліквідацію.
Метою даного курсу є формування у студента системи знань про значення функціональних систем організму людини в забезпеченні його безпеки життєдіяльності та захисні функції організму, режим праці та відпочинку людини, а також мотивацію щодо необхідності збереження власного здоров’я та здоров’я оточуючих та зання основних принципів і методів забезпечення безпеки життєдіяльності людини та сталого розвитку людства.
- Викладач: БДМУ, Чернівці Копчук Тамара Григорівна